+Wydział Operacyjno – Rozpoznawczy
Naczelnik Wydziału bryg. mgr inż. Artur SZUMNY tel.: +48 81 825 22 81 wew. 25 | |
Zastępca Naczelnika Wydziału mł. bryg. mgr inż. Artur MALINOWSKI tel.: +48 81 825 22 81 wew. 25 |
Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego PSP
Dyżurni Operacyjni / Dyżurni Stanowiska Kierowania:
mł. bryg. mgr inż. Sławomir POTOCKI
st. kpt. inż. Adam MICHOTKA
st. kpt. inż. Dawid NOWAK
asp. sztab. Justyna GOLEŃ
sekc. Marcin ŁUPINA
Wydział Operacyjno – Rozpoznawczy realizuje zadania w zakresie spraw:
1) operacyjnych,
2) szkoleniowych (szkolenia OSP realizuje JRG),
3) informatyki,
4) łączności,
5) kontrolno-rozpoznawczych,
6) obronnych,
7) archiwizacji.
Do zakresu działań Wydziału należy w szczególności:
- Analizowanie stanu zabezpieczenia operacyjnego na obszarze powiatu oraz przygotowanie komendy powiatowej do organizacji działań ratowniczych, w tym w czasie nadzwyczajnych zagrożeń, katastrof lub klęsk żywiołowych, a także nadzór nad prawidłowością prowadzenia akcji ratowniczych;
- Opracowywanie planów ratowniczych i ich bieżąca aktualizacja;
- Przyjmowanie zgłoszeń o wystąpieniu zdarzeń niebezpiecznych i dysponowanie niezbędnych sił i środków do ich likwidacji, ewentualnie przekierowywanie zgłoszeń do właściwych służb;
- Koordynacja działań ratowniczych lub kierowanie siłami i środkami zaangażowanymi w działania ratownicze na obszarze powiatu;
- Przygotowywanie dokumentacji w sprawach dotyczących tworzenia, przekształcania lub likwidacji jednostek ochrony przeciwpożarowej i jednostek ratowniczo-gaśniczych;
- Analizowanie stanu wyposażenia jednostki ratowniczo – gaśniczej i innych jednostek ochrony przeciwpożarowej, w szczególności ksr-g oraz przedstawianie wniosków w tym zakresie;
- Zapewnienie funkcjonowania stanowiska kierowania, ustalanie potrzeb w zakresie jego wyposażenia w sprzęt i urządzenia umożliwiające dysponowanie oraz kierowanie siłami i środkami ksr-g na obszarze działania oraz umożliwiające współpracę z Wojewódzkim Stanowiskiem Koordynacji Ratownictwa;
- Dokumentowanie toku pełnienia służby oraz sporządzanie analiz i wniosków z działań ratowniczych prowadzonych przez jednostki ochrony przeciwpożarowej, prowadzenie ewidencji zaistniałych zdarzeń oraz wydawanie niezbędnych zaświadczeń;
- Przygotowywanie projektów umów zawieranych z jednostkami ochrony przeciwpożarowej, innymi służbami, inspekcjami, strażami, instytucjami oraz podmiotami, które dobrowolnie zgodziły się współpracować w akcjach ratowniczych;
- Nadzorowanie gotowości operacyjnej jrg oraz innych jednostek ochrony przeciwpożarowej w szczególności podmiotów ksr-g, analizowanie gotowości operacyjno – technicznej na podstawie raportów dobowych oraz prowadzonych kontroli, a także przedstawienie wniosków w tym zakresie;
- Przeprowadzanie kontroli gotowości operacyjnej jrg oraz współudział w inspekcjach gotowości operacyjnej OSP na obszarze powiatu pod względem przygotowania do działań ratowniczo-gaśniczych;
- Przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych, współdziałanie w zakresie operacyjnego zabezpieczenia powiatów sąsiednich;
- Koordynowanie prac w zakresie funkcjonowania ksr-g;
- Prowadzenie ewidencji jednostek ochrony przeciwpożarowej, w szczególności wchodzących w skład ksr-g, na obszarze działania;
- Nadzór nad organizacją oraz uzgadnianie sposobów połączenia systemu monitoringu pożarowego oraz systemu alarmowania z komendą powiatową;
- Bieżące informowanie rzecznika prasowego komendanta powiatowego
o szczególnych zdarzeniach, odnotowanych w powiecie i postępie akcji ratowniczych; - Współdziałanie w planowaniu i organizowaniu szkoleń na potrzeby komendy powiatowej oraz pozostałych jednostek ochrony przeciwpożarowej na obszarze powiatu;
- Organizowanie obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego wymaganych stosownymi przepisami, prowadzenie okresowej oceny sprawności fizycznej strażaków;
- Analizowanie i planowanie potrzeb sprzętowych oraz wdrażanie i nadzorowanie sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej;
- Nadzór oraz analizowanie i wdrażanie komputerowych systemów wspomagania dysponowania i koordynowania działaniami ratowniczymi, a także innych systemów przewidzianych do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów ksr-g oraz wykorzystywanych w działalności komendy powiatowej;
- Współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik informatycznych;
- Planowanie wdrażania w jednostkach ksr-g nowoczesnych technik informatycznych;
- Sporządzanie informacji i analiz z zakresu informatyki;
- Wdrażanie zunifikowanych systemów teleinformatycznych;
- Systemowe archiwizowanie danych elektronicznych przechowywanych w urządzeniach otoczenia sieciowego sieci informatycznej komendy powiatowej;
- Realizacja zadań administratora sieci i środowisk programowych;
- Administrowanie i nadzór nad elektronicznym przetwarzaniem informacji niejawnych;
- Utrzymanie w sprawności istniejących w komendzie powiatowej systemów teleinformatycznych;
- Nadzór nad stroną internetową komendy powiatowej, kontami pocztowymi i pocztą elektroniczną;
- Planowanie systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania, a także systemów alarmowania na obszarze działania komendy powiatowej oraz obsługa urządzeń monitoringu pożarowego i alarmowania;
- Nadzór oraz analizowanie potrzeb technicznych i sprzętowych oraz wdrażanie systemów łączności dla potrzeb komendy powiatowej, a także do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów ksr-g oraz ich alarmowania
i dysponowania w obszary chronione; - Zapewnienie ciągłego funkcjonowania instalacji telefonicznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej;
- Współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik łączności na potrzeby rozwoju ratownictwa i innych zadań z zakresu ochrony ludności;
- Analizowanie stanu zabezpieczenia w środki łączności jednostek organizacyjnych straży pożarnych na obszarze działania komendy powiatowej;
- Koordynowanie prac z zakresu organizacji, funkcjonowania i nadzoru łączności jednostek ksr-g na obszarze działania komendy powiatowej;
- Planowanie i wdrażanie w jednostkach ksr-g na obszarze działania komendy powiatowej nowoczesnych technik łączności;
- Sporządzanie informacji i analiz z zakresu organizacji łączności;
- Rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń poprzez przeprowadzanie czynności kontrolno – rozpoznawczych;
- Współpraca z organami Policji, Prokuratury, Nadzoru Budowlanego, Inspekcji Pracy oraz organami administracji i innymi instytucjami w zakresie poprawy stanu zabezpieczenia ppoż. oraz likwidacji innych miejscowych zagrożeń;
- Inicjowanie i koordynowanie działań zmierzających do poprawy stanu ochrony przeciwpożarowej na terenie powiatu;
- Opracowywanie i aktualizacja katalogu i map zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń;
- Opracowywanie projektów decyzji i postanowień w zakresie poprawy stanu zabezpieczenia ppoż. oraz likwidacji miejscowych zagrożeń;
- Analizowanie przyczyn pożarów zaistniałych na terenie powiatu, w tym nieprawidłowości, które przyczyniły się do ich powstania oraz rozprzestrzeniania się;
- Opracowywanie opinii dotyczących bezpieczeństwa pożarowego budynków, innych obiektów budowlanych i terenów oraz imprez masowych;
- Organizowanie i prowadzenie działalności informacyjnej w zakresie upowszechniania i przestrzegania przepisów przeciwpożarowych;
- Rozpoznawanie możliwości i warunków prowadzenia działań ratowniczych przez jednostki ochrony przeciwpożarowej;
- Przygotowywanie projektu stanowiska komendanta powiatowego w sprawie przekazania do użytku obiektów budowlanych;
- Przeprowadzanie analiz i ocen stanu bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej w odniesieniu do poszczególnych rodzajów budynków, innych obiektów budowlanych oraz terenów;
- Wdrażanie w działalności kontrolno – rozpoznawczej nowych wymagań zawartych w znowelizowanych przepisach techniczno – budowlanych, o ochronie przeciwpożarowej oraz Polskich Normach dotyczących bezpieczeństwa pożarowego;
- Nadzorowanie przestrzegania przepisów przeciwpożarowych na terenie działania komendy powiatowej;
- Opracowywanie zestawień obejmujących wyniki kontroli przestrzegania przepisów przeciwpożarowych oraz kontroli działań zapobiegających poważnym awariom przemysłowym;
- Prowadzenie archiwum komendy powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i ich brakowania;
- Prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych;
- Prowadzenie spraw w zakresie organizowania, koordynowania i nadzorowania nad przygotowaniami obronnymi w Komendzie.
+Sekcja Kwatermistrzowsko – Techniczna
Kierownik sekcji str. mgr Magdalena ZIĘBA tel.: +48 81 825 22 81 wew. 26 |
Pracownicy wydziału
st. asp. Krzysztof ŁUKASIK
Sekcja Kwatermistrzowsko – Techniczna realizuje zadania w zakresie spraw:
1. kwatermistrzowskich;
2. technicznych.
Do zakresu działań Sekcji należy w szczególności:
1. Analizowanie i przechowywanie wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnianych pracowników;
2. Administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji komendy powiatowej, a także planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie;
3. Opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym także wyposażenia strażaków w odzież ochronną , specjalną oraz wyposażenie osobiste;
4. Prowadzenie obsługi mieszkaniowej, mundurowej i socjalnej strażaków, pracowników cywilnych, emerytów i rencistów komendy powiatowej;
5, Dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania komendy powiatowej ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;
6. Zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty krajowego systemu ratowniczo – gaśniczego na terenie powiatu oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych;
7. Prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego komendy powiatowej;
8. Prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej majątku;
9. Likwidowanie zbędnych rzeczowych składników majątku;
10. Zapewnienie wymaganej ochrony mienia należącego do KP PSP w Kraśniku;
11. Sporządzanie planów zakupów i robót budowlano – remontowych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy powiatowej;
12. Prowadzenie postępowań wyjaśniających związanych ze szkodami w mieniu komendy powiatowej, zawinionych przez kierowników komórek organizacyjnych, a także nadzór nad procedurami postępowań odszkodowawczych prowadzonych przez dowódcę jrg i kierowników komórek organizacyjnych komendy powiatowej;
13. Systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów oraz ustalenie z wydziałem operacyjno – rozpoznawczym priorytetów w tym zakresie;
14. Realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej oraz innych źródeł;
15. Ewidencja oraz nadzór i konserwacja sprzętu obrony cywilnej;
16. Inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjno – technicznej samochodów i sprzętu silnikowego;
17. Prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych pojazdów, przyczep i sprzętu silnikowego w tym agregatów prądotwórczych;
18. Obsługa transportowa komórek organizacyjnych komendy powiatowej;
19. Prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi;
20. Nadzorowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy powiatowej dokumentacji związanej z samochodami i sprzętem silnikowym;
21. Rozliczanie zużycia paliwa, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych;
22. Organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji samochodów, sprzętu silnikowego, ratowniczego i innych urządzeń i instalacji technicznych;
+Sekcja Organizacyjno – Kadrowa
Kierownik Sekcji str. mgr Magdalena SAGAN tel.: +48 81 825 22 81 wew. 31 |
Pracownicy sekcji:
(obecnie trwa nabór)
Sekcja Organizacyjno – Kadrowa realizuje zadania w zakresie spraw:
1. organizacyjnych;
2. kadrowych;
Do zakresu działań Sekcji należy w szczególności:
1. Realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy powiatowej;
2. Organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta powiatowego;
3. Opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta powiatowego;
4. Prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie powiatowej;
5. Organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
6. Przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy powiatowej;
7. Organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy powiatowej i jednostki ratowniczo – gaśniczej;
8. Realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy powiatowej;
9. Prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta powiatowego;
10. Realizowanie założeń polityki kadrowo – płacowej komendanta powiatowego;
11. Przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie powiatowej w tym dowódcy jednostki ratowniczo – gaśniczej;
12. Opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie powiatowej;
13. Opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrzorganizacyjnych komendy powiatowej oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
14. Ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie powiatowej;
15. Prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy powiatowej;
16. Sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno – rentowej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
17. Realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
18. Analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
19. Zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej komendy;
+Sekcja ds. Finansów
Główny Księgowy mgr Renata GOŁOŚ tel.: +48 81 825 22 81 wew. 32 |
Pracownicy sekcji:
mgr Justyna SARNA
Do zakresu działań Sekcji należy w szczególności:
1. Sprawowanie nadzoru w imieniu komendanta powiatowego nad gospodarką finansową;
2. Prowadzenie rachunkowości komendy powiatowej;
3. Prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
a) wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy powiatowej,
b) zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendanta powiatowego,
c) przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych: terminowe regulowanie zobowiązań, ściąganie należności oraz ochrona wartości pieniężnych,
d) odprowadzanie dochodów Skarbu Państwa na właściwe rachunki w obowiązujących terminach,
4. Naliczanie wynagrodzeń oraz innych świadczeń pracowniczych, rozliczanie należności publiczno-prawnych wg obowiązujących stawek i skali podatkowych na dany rok, terminowe odprowadzanie na rachunki Urzędu Skarbowego oraz ZUS,
5. Prowadzenie ewidencji wypłacanych wynagrodzeń oraz innych świadczeń pracowniczych,
6. Analizowanie wykorzystania środków budżetowych z planem finansowym na dany rok, dokonywanie stosownych zmian w planie finansowym komendy powiatowej w ramach rozdziałów klasyfikacji budżetowej,
7. Prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
8. Nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie inwentaryzacji majątku komendy powiatowej;
9. Prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
10. Sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu komendy powiatowej;
11. Planowanie budżetu dochodów i wydatków komendy powiatowej;
12. Prowadzenie spraw z zakresu zakładowego funduszu świadczeń socjalnych.
+Jednostka Ratowniczo – Gaśnicza
Dowódca Jednostki tel.: +48 81 825 22 81 wew. 24 | |
Zastępca Dowódcy Jednostki st. kpt. inż. Adam PIŁAT tel.: +48 81 825 22 81 wew. 24 |
Zadania Jednostki Ratowniczo – Gaśniczej:
1. Utrzymanie w gotowości operacyjnej jrg oraz współudział w nadzorowaniu gotowości operacyjnej innych jednostek ochrony przeciwpożarowej w szczególności ksrg;
2. Organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczych w czasie walki z pożarami, oraz likwidacji miejscowych zagrożeń;
3. Dokumentowanie toku pełnienia służby ze szczególnym uwzględnieniem sporządzania informacji z prowadzonych działań ratowniczych;
4. Wykonywanie pomocniczych czynności w czasie klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń, gdy działaniami kierują inne służby;
5. Wykonywanie podstawowych czynności ratowniczych w obszarze chronionym oraz w ramach odwodów operacyjnych;
6. Przygotowanie własnych sił i środków do wypełniania zadań ratowniczych na przydzielonym obszarze chronionym;
7. Współdziałanie z innymi służbami ratowniczymi na przydzielonym obszarze działania w zakresie doskonalenia likwidacji zdarzeń;
8. Rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych, poznawanie własnego terenu działania, w tym organizacja i udział w ćwiczeniach na obiektach;
9. Zapewnienie odpowiedniego stanu technicznego obiektów, urządzeń, sprzętu, wyposażenia oraz właściwe użytkowanie, konserwacja i nadzór nad tym sprzętem;
10. Realizowanie zajęć sportowych dla strażaków pełniących służbę w jrg;
11. Prowadzenie doskonalenia zawodowego;
12. Prowadzenie magazynu obrony cywilnej;
13. Współudział w planowaniu i organizacji szkoleń na potrzeby komendy powiatowej oraz pozostałych jednostek ochrony przeciwpożarowej na obszarze powiatu,
w tym prowadzenie szkoleń dla jednostek ochrony przeciwpożarowej z terenu powiatu;
14. Udział w aktualizacji:
a) stanu gotowości operacyjnej,
b) procedur ratowniczych,
c) dokumentacji operacyjnej;
15. Udział w przygotowaniu analiz z działań ratowniczych, stanu wyposażenia jrg i innych jednostek ochrony przeciwpożarowej;
16. Przeprowadzanie inspekcji gotowości operacyjnej OSP na obszarze powiatu pod względem przygotowania do działań ratowniczo-gaśniczych;
17. Organizowanie i prowadzenie działalności informacyjno-promocyjnej komendy powiatowej przez rzecznika prasowego;
18. Obsługa kancelarii ds. ochrony informacji niejawnych, do zadań której należą:
a) bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów;
b) udostępnianie lub wydawanie dokumentów osobom do tego uprawnionym;
c) egzekwowanie zwrotu dokumentów;
d) przestrzeganie właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów w kancelarii oraz jednostce organizacyjnej;
e) prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami;
19. Zastępca dowódcy jrg pełni funkcję Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych realizując sprawy ochrony informacji niejawnych, przy znakowaniu których posługuje się symbolem PSO. Do zadań Pełnomocnika ds. Ochrony Informacji Niejawnych należy:
a) zapewnienie właściwej ochrony informacji niejawnych w komendzie
c) zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne;
d) zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych, w szczególności szacowanie ryzyka;
e) kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów;
f) opracowanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych w jednostce, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego i nadzorowanie jego realizacji;
g) prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;
h) prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;
i) prowadzenie aktualnego wykazu osób posiadających uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
j) przekazywanie odpowiednio ABW lub SKW do ewidencji danych osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa, na podstawie wykazu,
o którym mowa w pkt 8.
k) pomoc podczas opracowywania dokumentacji niejawnej związanej z realizacją zadań obronnych
l) nadzór nad kancelarią ds. ochrony informacji niejawnych.
20. Prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy;
21. Sporządzanie i przedstawianie komendantowi powiatowemu co najmniej raz w roku okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy;
22. Prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy;
23. Przedstawianie komendantowi powiatowemu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy;
24. Ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji wniosków;
25. Współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami, w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy ;
26. uczestniczenie w pracach powołanej przez komendanta powiatowego komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy;