+Wydział Operacyjno – Rozpoznawczy
![]() | Naczelnik Wydziału mł. bryg. mgr inż. Artur MALINOWSKI tel.: +48 81 825 22 81 wew. 25 |
Zastępca Naczelnika Wydziału kpt. Kamil BRYCZEK tel.: +48 81 825 22 81 wew. 25 |
Pracownicy wydziału
st. sekc. Tomasz WIDOMSKI
Stanowisko Kierowania Komendanta Powiatowego PSP
Dyżurni Operacyjni / Dyżurni Stanowiska Kierowania:
mł. bryg. mgr inż. Sławomir POTOCKI
st. kpt. inż. Adam MICHOTKA
st. kpt. inż. Dawid NOWAK
asp. sztab. Justyna GOLEŃ
sekc. Marcin ŁUPINA
Wydział Operacyjno – Rozpoznawczy realizuje zadania w zakresie spraw:
1) operacyjnych,
2) łączności,
3) kontrolno-rozpoznawczych,
4) obronnych,
Do zakresu działań Wydziału należy w szczególności:
- analizowanie stanu zabezpieczenia operacyjnego na obszarze powiatu oraz przygotowanie komendy powiatowej do organizacji działań ratowniczych, w tym w czasie nadzwyczajnych zagrożeń, katastrof lub klęsk żywiołowych, a także nadzór nad prawidłowością prowadzenia akcji ratowniczych;
- opracowywanie planów ratowniczych i ich bieżąca aktualizacja;
- przyjmowanie zgłoszeń o wystąpieniu zdarzeń niebezpiecznych i dysponowanie niezbędnych sił i środków do ich likwidacji, ewentualnie przekierowywanie zgłoszeń do właściwych służb;
- koordynacja działań ratowniczych lub kierowanie siłami i środkami zaangażowanymi w działania ratownicze na obszarze powiatu;
- przygotowywanie dokumentacji w sprawach dotyczących tworzenia, przekształcania lub likwidacji jednostek ochrony przeciwpożarowej i JRG;
- analizowanie stanu wyposażenia JRG i innych jednostek ochrony przeciwpożarowej, w szczególności KSRG oraz przedstawianie wniosków
w tym zakresie; - zapewnienie funkcjonowania stanowiska kierowania, ustalanie potrzeb w zakresie jego wyposażenia w sprzęt i urządzenia umożliwiające dysponowanie oraz kierowanie siłami i środkami KSRG na obszarze działania oraz umożliwiające współpracę ze Stanowiskiem Kierowania KW PSP;
- dokumentowanie toku pełnienia służby oraz sporządzanie analiz i wniosków z działań ratowniczych prowadzonych przez jednostki ochrony przeciwpożarowej, prowadzenie ewidencji zaistniałych zdarzeń oraz wydawanie niezbędnych zaświadczeń;
- przygotowywanie projektów umów zawieranych z jednostkami ochrony przeciwpożarowej, innymi służbami, inspekcjami, strażami, instytucjami oraz podmiotami, które dobrowolnie zgodziły się współpracować w akcjach ratowniczych;
- nadzorowanie gotowości operacyjnej JRG oraz innych jednostek ochrony przeciwpożarowej w szczególności podmiotów KSRG, analizowanie gotowości operacyjno – technicznej na podstawie raportów dobowych oraz prowadzonych kontroli, a także przedstawienie wniosków w tym zakresie;
- przeprowadzanie kontroli gotowości operacyjnej JRG oraz inspekcji gotowości operacyjnej OSP na obszarze powiatu pod względem przygotowania do działań ratowniczo – gaśniczych;
- przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych, współdziałanie w zakresie operacyjnego zabezpieczenia powiatów sąsiednich;
- koordynowanie prac w zakresie funkcjonowania KSRG;
- prowadzenie ewidencji jednostek ochrony przeciwpożarowej, w szczególności wchodzących w skład KSRG, na obszarze działania;
- nadzór nad organizacją oraz uzgadnianie sposobów połączenia systemu monitoringu pożarowego oraz systemu alarmowania z komendą powiatową;
- bieżące informowanie komendanta powiatowego i oficera prasowego o szczególnych zdarzeniach, odnotowanych w powiecie i postępie akcji ratowniczych;
- współdziałanie w planowaniu i organizowaniu szkoleń na potrzeby komendy powiatowej oraz pozostałych jednostek ochrony przeciwpożarowej
na obszarze powiatu; - organizowanie obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego wymaganych stosownymi przepisami, prowadzenie okresowej oceny sprawności fizycznej strażaków;
- planowanie systemów łączności dyspozycyjnej, dowodzenia i współdziałania, a także systemów alarmowania na obszarze działania komendy powiatowej oraz obsługa urządzeń monitoringu pożarowego i alarmowania;
- nadzór oraz analizowanie potrzeb technicznych i sprzętowych oraz wdrażanie systemów łączności dla potrzeb komendy powiatowej, a także do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów KSRG oraz ich alarmowania i dysponowania w obszary chronione;
- zapewnienie ciągłego funkcjonowania instalacji telefonicznej oraz internetowej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej;
- współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami w zakresie rozwoju technik łączności na potrzeby rozwoju ratownictwa
i innych zadań z zakresu ochrony ludności; - analizowanie stanu zabezpieczenia w środki łączności jednostek organizacyjnych straży pożarnych na obszarze działania komendy powiatowej;
- koordynowanie prac z zakresu organizacji, funkcjonowania i nadzoru łączności jednostek KSRG na obszarze działania komendy powiatowej;
- planowanie i wdrażanie w jednostkach KSRG na obszarze działania komendy powiatowej nowoczesnych technik łączności;
- sporządzanie informacji i analiz z zakresu organizacji łączności;
- rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń poprzez przeprowadzanie czynności kontrolno – rozpoznawczych;
- współpraca z organami Policji, Prokuratury, Nadzoru Budowlanego, Inspekcji Pracy oraz organami administracji i innymi instytucjami w zakresie poprawy stanu zabezpieczenia ppoż. oraz likwidacji innych miejscowych zagrożeń;
- inicjowanie i koordynowanie działań zmierzających do poprawy stanu ochrony przeciwpożarowej na terenie powiatu;
- opracowywanie i aktualizacja katalogu i map zagrożeń pożarowych i innych miejscowych zagrożeń;
- opracowywanie projektów decyzji i postanowień w zakresie poprawy stanu zabezpieczenia ppoż. oraz likwidacji miejscowych zagrożeń;
- analizowanie przyczyn pożarów zaistniałych na terenie powiatu, w tym nieprawidłowości, które przyczyniły się do ich powstania oraz rozprzestrzeniania się;
- opracowywanie opinii dotyczących bezpieczeństwa pożarowego budynków, innych obiektów budowlanych i terenów oraz imprez masowych;
- organizowanie i prowadzenie działalności informacyjnej w zakresie upowszechniania i przestrzegania przepisów przeciwpożarowych;
- rozpoznawanie możliwości i warunków prowadzenia działań ratowniczych przez jednostki ochrony przeciwpożarowej;
- przygotowywanie projektu stanowiska komendanta powiatowego w sprawie przekazania do użytku obiektów budowlanych;
- przeprowadzanie analiz i ocen stanu bezpieczeństwa w zakresie ochrony przeciwpożarowej w odniesieniu do poszczególnych rodzajów budynków, innych obiektów budowlanych oraz terenów;
- wdrażanie w działalności kontrolno – rozpoznawczej nowych wymagań zawartych w znowelizowanych przepisach techniczno – budowlanych, o ochronie przeciwpożarowej oraz Polskich Normach dotyczących bezpieczeństwa pożarowego;
- nadzorowanie przestrzegania przepisów przeciwpożarowych na terenie działania komendy powiatowej;
- opracowywanie zestawień obejmujących wyniki kontroli przestrzegania przepisów przeciwpożarowych oraz kontroli działań zapobiegających poważnym awariom przemysłowym;
- prowadzenie spraw w zakresie organizowania, koordynowania
i nadzorowania nad przygotowaniami obronnymi w komendzie powiatowej; - realizacja zadań obronnych, do których w szczególności należą:
- koordynacja zadań obronnych w zakresie organizowania, koordynowania i nadzorowania zagadnień związanych z przygotowaniami obronnymi w komendzie powiatowej;
- prowadzenia dokumentacji dotyczącej spraw obronnych;
- prowadzenie spraw w zakresie organizowania, koordynowania i nadzorowania nad przygotowaniami obronnymi w komendzie powiatowej;
- opracowywanie projektów uregulowań dotyczących przygotowań obronnych w komendzie powiatowej;
- planowanie i organizowanie szkoleń obronnych, przy współpracy komórki organizacyjnej zajmującej się szkoleniem dla kadry kierowniczej jednostki i pozostałych pracowników;
- koordynowanie opracowywania planu działania komendy powiatowej w okresie zewnętrznego zagrożenia państwa i w czasie wojny;
- uczestniczenie w opracowywaniu organizacji i rozwinięcia stanowiska kierowania komendanta powiatowego na okres zagrożenia bezpieczeństwa państwa i w czasie wojny;
- udział w realizacji innych zadań wynikających z merytorycznego zakresu działań komórki organizacyjnej, zadań stawianych przez komendanta powiatowego oraz aktów prawnych (wewnętrznych) dotyczących problematyki obronnej;
- obsługa kancelarii ds. ochrony informacji niejawnych, do zadań której należą:
- bezpośredni nadzór nad obiegiem dokumentów;
- udostępnianie lub wydawanie dokumentów osobom do tego uprawnionym;
- egzekwowanie zwrotu dokumentów;
- przestrzeganie właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów w kancelarii oraz jednostce organizacyjnej;
- prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami.
+Sekcja Kwatermistrzowsko – Techniczna
![]() | Kierownik sekcji str. mgr Magdalena ZIĘBA tel.: +48 81 825 22 81 wew. 26 |
Pracownicy wydziału
st. asp. Krzysztof ŁUKASIK
Sekcja Kwatermistrzowsko – Techniczna realizuje zadania w zakresie spraw:
1. kwatermistrzowskich;
2. technicznych.
3. gospodarki magazynowej.
Do zakresu działań Sekcji należy w szczególności:
- administrowanie oraz zapewnienie właściwego stanu technicznego użytkowanych obiektów, pomieszczeń i lokali mieszkalnych pozostających w dyspozycji komendy powiatowej, a także planowanie i realizacja inwestycji i remontów w tym zakresie;
- opracowywanie planu potrzeb w zakresie wydatków rzeczowych, w tym także wyposażenia funkcjonariuszy w odzież ochronną, specjalną oraz wyposażenie osobiste;
- prowadzenie obsługi mieszkaniowej, mundurowej i socjalnej funkcjonariuszy, pracowników cywilnych, emerytów i rencistów komendy powiatowej;
- dokonywanie zakupów i dostaw sprzętu, paliwa, materiałów, urządzeń i usług niezbędnych do prawidłowego funkcjonowania komendy powiatowej ze szczególnym uwzględnieniem procedur wynikających z ustawy prawo zamówień publicznych;
- zabezpieczenie logistyczne działań ratowniczych, ćwiczeń i szkoleń prowadzonych przez podmioty KSRG na terenie powiatu oraz ich przygotowanie do działań w ramach odwodów operacyjnych;
- prowadzenie ewidencji ilościowo – wartościowej majątku;
- likwidowanie zbędnych rzeczowych składników majątku;
- zapewnienie wymaganej ochrony mienia należącego do komendy powiatowej;
- sporządzanie planów zakupów i robót budowlano – remontowych oraz ich realizacja ze środków finansowych pozostających w dyspozycji komendy powiatowej;
- prowadzenie postępowań wyjaśniających związanych ze szkodami w mieniu komendy powiatowej, zawinionych przez kierowników komórek organizacyjnych, a także nadzór nad procedurami postępowań odszkodowawczych prowadzonych przez dowódcę JRG i kierowników komórek organizacyjnych komendy powiatowej;
- systematyczne analizowanie potrzeb w zakresie sprzętu pożarniczego i ratowniczego, środków gaśniczych i neutralizatorów oraz ustalenie z JRG oraz wydziałem operacyjno – rozpoznawczym priorytetów w tym zakresie;
- realizowanie prac dotyczących projektów związanych z pozyskiwaniem środków z funduszy strukturalnych i celowych Unii Europejskiej oraz innych źródeł;
- inicjowanie i podejmowanie działań na rzecz utrzymania gotowości operacyjno – technicznej samochodów i sprzętu silnikowego;
- prowadzenie spraw dotyczących ewidencji, rejestracji i przeglądów technicznych pojazdów, przyczep i sprzętu silnikowego, w tym agregatów prądotwórczych;
- obsługa transportowa komórek organizacyjnych komendy powiatowej;
- prowadzenie gospodarki częściami zamiennymi, olejami, smarami i innymi materiałami eksploatacyjnymi;
- nadzorowanie i analizowanie prawidłowości prowadzenia przez komórki organizacyjne komendy powiatowej dokumentacji związanej z samochodami
i sprzętem silnikowym; - rozliczanie zużycia paliwa, olejów, smarów i innych materiałów eksploatacyjnych;
- organizowanie przeglądów, napraw oraz konserwacji samochodów, sprzętu silnikowego, ratowniczego i innych urządzeń i instalacji technicznych;
- prowadzenie spraw z zakresu gospodarki magazynowej i magazynu głównego komendy powiatowej;
- prowadzenie kasy dla środków budżetowych i pozabudżetowych;
- prowadzenie obiegu dokumentów księgowych – faktur
+Sekcja Organizacyjno – Kadrowa
Kierownik Sekcji str. mgr Magdalena SAGAN tel.: +48 81 825 22 81 wew. 31 |
Pracownicy sekcji:
mgr Magdalena KAZULA
mgr Ewa HAŁABIŚ
Sekcja Organizacyjno – Kadrowa realizuje zadania w zakresie spraw:
1. organizacji;
2. kadr;
3. archiwizacji
4. kontroli
Do zakresu działań Sekcji należy w szczególności:
- realizowanie zadań z zakresu planowania pracy komendy powiatowej;
- organizowanie odpraw służbowych, narad i konferencji z udziałem komendanta powiatowego;
- opracowywanie i ewidencjonowanie zarządzeń, decyzji, rozkazów, instrukcji i wytycznych komendanta powiatowego;
- prowadzenie spraw obiegu dokumentów i instrukcji kancelaryjnej w komendzie powiatowej;
- organizowanie współpracy z terenowymi organami administracji publicznej, innymi instytucjami i jednostkami ochrony przeciwpożarowej;
- przygotowanie zbiorczych analiz oraz wniosków z zakresu działania komendy powiatowej;
- organizowanie systemu i koordynacji kontroli wewnętrznej komórek organizacyjnych komendy powiatowej i JRG;
- realizowanie zadań z zakresu skarg i wniosków, prowadzenie ewidencji skarg i wniosków dla komendy powiatowej;
- prowadzenie kancelarii ogólnej i sekretariatu komendanta powiatowego;
- realizowanie założeń polityki kadrowo – płacowej komendanta powiatowego;
- przygotowywanie zakresów czynności dla kierujących komórkami organizacyjnymi w komendzie powiatowej, w tym dowódcy JRG;
- opracowywanie regulaminów, wytycznych i procedur dotyczących służby i pracy w komendzie powiatowej;
- opracowywanie propozycji zmian struktur wewnątrzorganizacyjnych komendy powiatowej oraz analizowanie stanu przyznanych etatów;
- ewidencjonowanie pieczęci i stempli w komendzie powiatowej;
- prowadzenie spraw osobowych strażaków i pracowników cywilnych oraz emerytów i rencistów komendy powiatowej;
- sporządzanie i kompletowanie dokumentacji emerytalno – rentowej funkcjonariuszy i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
- realizowanie zadań z zakresu profilaktyki zdrowotnej strażaków i pracowników cywilnych komendy powiatowej;
- analizowanie stanu i poziomu kwalifikacji strażaków i pracowników cywilnych oraz realizowanie zadań z zakresu wyszkolenia kwalifikacyjnego;
- zlecanie właściwym podmiotom zewnętrznym obsługi prawnej komendy;
- wykonywanie innych czynności związanych z prowadzeniem dokumentacji płacowej, w szczególności polegających na:
- naliczaniu wynagrodzeń oraz innych świadczeń pracowniczych;
- rozliczaniu należności publiczno – prawnych wg obowiązujących stawek
i skali podatkowych na dany rok; - prowadzeniu kartotek wynagrodzeń pracowników;
- prowadzenie spraw z zakresu Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych;
- prowadzenie archiwum komendy powiatowej i spraw związanych z archiwizacją dokumentów tj. przyjmowania dokumentów do archiwum, udostępniania dokumentów i ich brakowania;
- realizacja zadań związanych z funkcjonowaniem Regionalnego Muzeum Pożarnictwa w Kraśniku;
- realizacja zadań związanych z prewencją społeczną, w tym prowadzenie sali edukacyjnej „Ognik”.
+Samodzielne stanowisko ds. finansów
![]() | Główny Księgowy mgr Renata GOŁOŚ tel.: +48 81 825 22 81 wew. 32 |
Samodzielne stanowisko ds. finansów realizuje zadania w zakresie spraw:
- finansowych;
- księgowych.
Do zakresu działań Sekcji należy w szczególności:
- sprawowanie nadzoru w imieniu komendanta powiatowego nad gospodarką finansową;
- prowadzenie rachunkowości komendy powiatowej;
- prowadzenie gospodarki finansowej zgodnie z obowiązującymi zasadami, polegającej zwłaszcza na:
- wykonywaniu dyspozycji środkami pieniężnymi zgodnie z przepisami dotyczącymi zasad wykonywania budżetu, gospodarki środkami pozabudżetowymi i innymi będącymi w dyspozycji komendy powiatowej;
- zapewnieniu pod względem finansowym prawidłowości umów zawieranych przez komendanta powiatowego;
- przestrzeganiu zasad rozliczeń pieniężnych: terminowe regulowanie zobowiązań, ściąganie należności oraz ochrona wartości pieniężnych;
- odprowadzanie dochodów Skarbu Państwa na właściwe rachunki w obowiązujących terminach;
- terminowe odprowadzanie należności publiczno – prawnych na rachunki Urzędu Skarbowego oraz ZUS;
- analizowanie wykorzystania środków budżetowych z planem finansowym na dany rok, dokonywanie stosownych zmian w planie finansowym komendy powiatowej w ramach rozdziałów klasyfikacji budżetowej;
- prowadzenie wewnętrznej kontroli finansowej (kontroli w zakresie legalności dokumentów oraz operacji gospodarczych);
- nadzór nad prawidłowością przebiegu i rozliczanie inwentaryzacji majątku komendy powiatowej;
- sporządzanie sprawozdań z wykonania budżetu komendy powiatowej;
- planowanie budżetu dochodów i wydatków komendy powiatowej;
- wykonywanie innych czynności finansowych związanych z funkcjonowaniem komendy powiatowej, w tym sprawdzanie pod względem formalno – rachunkowym dowodów księgowych oraz terminowe wykonywanie rozliczeń finansowych.
+Jednostka Ratowniczo – Gaśnicza
![]() | Dowódca Jednostki bryg. mgr inż. Artur SZUMNY tel.: +48 81 825 22 81 wew. 24 |
![]() | Zastępca Dowódcy Jednostki mł. bryg. inż. Adam PIŁAT tel.: +48 81 825 22 81 wew. 24 |
Jednostka ratowniczo – gaśnicza realizuje zadania w zakresie spraw:
- ratowniczych;
- szkoleniowych;
- informatyki;
- polityki informacyjnej;
- bezpieczeństwa i higieny pracy;
- ochrony informacji niejawnych;
- ochrony danych;
- oficera prasowego.
Zadania Jednostki Ratowniczo – Gaśniczej:
- utrzymanie w gotowości operacyjnej JRG oraz współudział w nadzorowaniu gotowości operacyjnej innych jednostek ochrony przeciwpożarowej w szczególności KSRG;
- organizowanie i prowadzenie akcji ratowniczych w czasie walki z pożarami oraz likwidacji miejscowych zagrożeń;
- dokumentowanie toku pełnienia służby ze szczególnym uwzględnieniem sporządzania informacji z prowadzonych działań ratowniczych;
- wykonywanie pomocniczych czynności w czasie klęsk żywiołowych oraz innych miejscowych zagrożeń, gdy działaniami kierują inne służby;
- wykonywanie podstawowych czynności ratowniczych w obszarze chronionym oraz w ramach odwodów operacyjnych;
- przygotowanie własnych sił i środków do wypełniania zadań ratowniczych na przydzielonym obszarze chronionym;
- współdziałanie z innymi służbami ratowniczymi na przydzielonym obszarze działania w zakresie doskonalenia likwidacji zdarzeń;
- rozpoznawanie zagrożeń pożarowych i innych, poznawanie własnego terenu działania, w tym organizacja i udział w ćwiczeniach na obiektach;
- zapewnienie odpowiedniego stanu technicznego oraz czystości obiektów, terenów, urządzeń, sprzętu, wyposażenia oraz właściwe użytkowanie, konserwacja i nadzór nad tym sprzętem;
- realizowanie zajęć sportowych dla strażaków pełniących służbę w JRG;
- prowadzenie doskonalenia zawodowego dla strażaków pełniących służbę w JRG;
- współudział w planowaniu i organizacji szkoleń na potrzeby komendy powiatowej oraz pozostałych jednostek ochrony przeciwpożarowej na obszarze powiatu, w tym prowadzenie szkoleń dla jednostek ochrony przeciwpożarowej z terenu powiatu;
- udział w aktualizacji:
- stanu gotowości operacyjnej;
- procedur ratowniczych;
- dokumentacji operacyjnej;
- udział w przygotowaniu analiz z działań ratowniczych, stanu wyposażenia JRG i innych jednostek ochrony przeciwpożarowej;
- współudział w przeprowadzaniu inspekcji gotowości operacyjnej OSP na obszarze powiatu pod względem przygotowania do działań ratowniczo – gaśniczych;
- przygotowywanie harmonogramów miesięcznych, półrocznych służby oraz dyżurów domowych dla zmian służbowych JRG na poszczególne okresy rozliczeniowe zgodnie z obowiązującymi przepisami i uzgodnieniami;
- ustalanie strażakom pełniącym w warunkach o różnym stopniu szkodliwości godzin służby w warunkach szkodliwych dla zdrowia;
- przekazanie danych celem naliczenia dodatku za służbę w warunkach szkodliwych dla zdrowia lub uciążliwych;
- wykonywanie zadań z zakresu działania warsztatu napraw i konserwacji sprzętu specjalistycznego, silnikowego, łączności oraz ochrony dróg oddechowych;
- wykonywanie okresowych badań sprzętu pożarniczego, specjalistycznego, odzieży ochronnej oraz wyposażenia osobistego strażaków;
- realizacja zadań z zakresu bezpieczeństwa i higieny pracy, do których
w szczególności należy:- prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów
i zasad bezpieczeństwa i higieny pracy; - sporządzanie i przedstawianie komendantowi powiatowemu co najmniej raz
w roku okresowych analiz stanu bezpieczeństwa i higieny pracy zawierających propozycje przedsięwzięć technicznych i organizacyjnych mających na celu zapobieganie zagrożeniom życia i zdrowia pracowników oraz poprawę warunków pracy; - prowadzenie rejestrów, kompletowanie i przechowywanie dokumentów dotyczących wypadków przy pracy, stwierdzonych chorób zawodowych
i podejrzeń o takie choroby, a także przechowywanie wyników badań
i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy; - przedstawianie komendantowi powiatowemu wniosków dotyczących zachowania wymagań ergonomii na stanowiskach pracy;
- ustalanie okoliczności i przyczyn wypadków przy pracy oraz opracowywanie wniosków wynikających z badania przyczyn i okoliczności tych wypadków oraz zachorowań na choroby zawodowe, a także kontrola realizacji wniosków;
- współpraca z właściwymi komórkami organizacyjnymi lub osobami,
w szczególności w zakresie organizowania i zapewnienia odpowiedniego poziomu szkoleń w dziedzinie bezpieczeństwa i higieny pracy; - uczestniczenie w pracach powołanej przez komendanta powiatowego komisji bezpieczeństwa i higieny pracy oraz innych zakładowych komisjach zajmujących się problematyką bezpieczeństwa i higieny pracy, w tym zapobieganiem chorobom zawodowym i wypadkom przy pracy;
- prowadzenie spraw z zakresu bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych;
- analizowanie i przechowywanie wyników z badań i pomiarów czynników szkodliwych dla zdrowia w środowisku pracy oraz zapewnienia właściwej adaptacji zawodowej nowo zatrudnianych pracowników;
- prowadzenie kontroli warunków pracy oraz przestrzegania przepisów
- realizacja zadań z zakresu informatyki, do których w szczególności należy:
- analizowanie i planowanie potrzeb sprzętowych oraz wdrażanie
i nadzorowanie sieci informatycznej funkcjonującej w komórkach organizacyjnych komendy powiatowej; - nadzór oraz analizowanie i wdrażanie komputerowych systemów wspomagania dysponowania i koordynowania działaniami ratowniczymi,
a także innych systemów przewidzianych do bieżącej analizy gotowości operacyjnej podmiotów KSRG oraz wykorzystywanych w działalności komendy powiatowej; - współdziałanie z właściwymi organami, instytucjami i innymi jednostkami
w zakresie rozwoju technik informatycznych; - planowanie wdrażania w jednostkach KSRG nowoczesnych technik informatycznych;
- sporządzanie informacji i analiz z zakresu informatyki;
- wdrażanie zunifikowanych systemów teleinformatycznych;
- systemowe archiwizowanie danych elektronicznych przechowywanych
w urządzeniach otoczenia sieciowego sieci informatycznej komendy powiatowej; - realizacja zadań administratora sieci i środowisk programowych;
- administrowanie i nadzór nad elektronicznym przetwarzaniem informacji niejawnych;
- utrzymanie w sprawności istniejących w komendzie powiatowej systemów teleinformatycznych;
- nadzór nad stroną internetową oraz social mediami komendy powiatowej, kontami pocztowymi i pocztą elektroniczną oraz biuletynem informacji publicznej (BIP);
- analizowanie i planowanie potrzeb sprzętowych oraz wdrażanie
- realizacja zadań z zakresu ochrony informacji niejawnych, do których
w szczególności należy:- zapewnienie właściwej ochrony informacji niejawnych w komendzie;
- zapewnienie ochrony systemów teleinformatycznych, w których są przetwarzane informacje niejawne;
- zarządzanie ryzykiem bezpieczeństwa informacji niejawnych,
w szczególności szacowanie ryzyka; - kontrola ochrony informacji niejawnych oraz przestrzegania przepisów
o ochronie tych informacji, w szczególności okresowa kontrola ewidencji, materiałów i obiegu dokumentów; - opracowanie i aktualizowanie planu ochrony informacji niejawnych
w jednostce, w tym w razie wprowadzenia stanu nadzwyczajnego
i nadzorowanie jego realizacji; - prowadzenie szkoleń w zakresie ochrony informacji niejawnych;
- prowadzenie zwykłych postępowań sprawdzających oraz kontrolnych postępowań sprawdzających;
- prowadzenie aktualnego wykazu osób posiadających uprawnienia do dostępu do informacji niejawnych, oraz osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub je cofnięto;
- przekazywanie odpowiednio Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego do ewidencji danych osób uprawnionych do dostępu do informacji niejawnych, a także osób, którym odmówiono wydania poświadczenia bezpieczeństwa lub wobec których podjęto decyzję o cofnięciu poświadczenia bezpieczeństwa, na podstawie wykazu, o którym mowa w pkt h);
- pomoc podczas opracowywania dokumentacji niejawnej związanej
z realizacją zadań obronnych; - nadzór nad kancelarią ds. ochrony informacji niejawnych;
- realizacja zadań z zakresu ochrony danych, do których
w szczególności należy:- a) organizacja i nadzór nad obiegiem dokumentów;
- b) udostępnianie lub wydawanie dokumentów osobom do tego uprawnionym;
- c) egzekwowanie zwrotu dokumentów;
- d) przestrzeganie właściwego oznaczania i rejestrowania dokumentów
w kancelarii oraz jednostce organizacyjnej; - e) prowadzenie bieżącej kontroli postępowania z dokumentami;
- realizacja zadań oficera prasowego, do których w szczególności należy:
- realizacja założeń w zakresie polityki informacyjnej, organizowanie
i prowadzenie działalności informacyjno-promocyjnej komendy; - współpraca ze środkami masowego przekazu, mediami lokalnymi, regionalnymi i ogólnopolskimi;
- kreowanie w środkach masowego przekazu pozytywnego wizerunku strażaka – ratownika;
- opracowywanie materiałów dla mediów;
- organizowanie konferencji prasowych;
- prowadzenie obsługi mediów podczas działań ratowniczych;
- koordynowanie i realizowanie zadań z zakresu prewencji społecznej.
- realizacja założeń w zakresie polityki informacyjnej, organizowanie